Onsdag

Ojoj, min dag har varit späckad, först nu sitter jag ner för en gång skull.

Började med att jag åkte till stallet. Red dressyr för Hello i 60 min och idag kan jag inte säga att jag satt på världens finaste ponny. Stel och hård i munnen kändes han, och bättre blev det inte i slutet heller, men efter galoppen så släppte det lite i alla fall. Vi jobbade med volter och skänkelvikningar. Skänkelvikningen gick faktiskt väldigt bra, en av de saker som gick bra! Men mycket berodde nog på mig också, jag hamnar lite i bakvikt så det är lite vi måste jobba med , eller rättare sagt jag måste jobba med.

Duschade honom sedan eftersom vi ska raka honom imorgon, han blir så himla svettig. Sedan efter det vanliga stallet åkte vi ner till Jukkas för att ha kvällen där. Frågade även Kärstin om mineraler och hon tyckte vi kunde ge 1/2 dl så det är något vi ska börja ge. En bra men en jobbig dag, Ridpasset var väldigt lärorikt, jobbigt och roligt! Hoppas på ett lika roligt och jobbigt imorgon, men en finare häst och ryttare ;)

/Lowa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0