Nizar träning

Gick super bra och var hur roligt som helst! Faxen är väldigt stel i början och man måste verkligen få han mjukare nästan direkt, så vi jobbade jätte mycket med att flytta undan för skänkeln och volter.

Älskar Nizars sätt att rida då jag blir jätte mjuk och lätt i handen och använder mycket min vikt och balans. Gick sååå bra på slutet och han kändes super fin! Det är fortfarande galoppen som vi mest behöver nöta , men träning ger färdighet.

Och jag vill ju lära mig rida på det sättet att vara mjuk och lätt i handen osv. Red han även med dressyrspö för första gången idag eftersom han "var rädd" för det. Vilket han verkligen inte var. Ett super bra rid pass och jag längtar till imorgon.

Tänka på imorgon : SLAPPNA AV MER I RYGGEN!

/Lowa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0