Kortsiktiga och långsiktiga mål 2013

Då var det dag igen, att lägga upp mål för detta år. Bara lite skillnad nu när jag har egen ponny..
 
Det här året kommer det främst att lära känna varandra- hitta knapparna. Ett år säger de ju, sen kan du din ponny!
Jag ska ju börja träna för den här killen Nizar som kommer upp (en gång i månaden?) som jag genom att titta på verkat mycket bra. Jag vill lära mig att rida på det där sättet, då man använder kroppen, vikten. Jag vill göra små små rörelse och då ska Faxen fatta vad jag vill, det vill jag lära mig!
 
Kortsiktiga mål
 
  • Starta LC i dressyr
  • Börja träna för Nizar
  • Lära känna och utvecklas mycket mer
  • Få honom att arbeta korrekt
  • komma ut på någon "riktig" tävling inte bara klubbtävling
  • Få bort vissa tendenser
Långsiktiga mål
  • Få honom att arbeta på det sätt jag vill, genom små rörelse
  • Att jag själv lär mig arbeta på de sätt jag vill
  • om jag få drömma mig bort så är mitt mål att komma upp i FEI nivå med honom
  • Får väl se, men någon gång hade det varit roligt att hoppa lite högre
  • Kunna alla knappar, fått bort alla tendeser
Men framför allt så vet jag att jag kommer ha roligt med honom och det är nästan det viktigaste! Man får ju drömma stort, och ibland händer det ju att drömmarna går i uppfyllelse. Det där med pallen är helt borta nu, förut kunde man inte sitta upp på pall. Fyra dagar tog det, värt mödan kan jag ju lätt säga. Men detta år siktar vi in oss på att lära känna varandra, kort och gott!
/Lowa
 
Önskar att det där vad jag ist, men Agnes var inte bästa vän med kameran just då... Men de här två varelser som förgyller min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0