Sen kväll

För ca 30 min kom ja hem från stallmöte. Efter jag slutat min ridkurs halv sju så var det bara att slänga in hästen i transporten och åka eftersom mötet började sju. Det var i två timmar och nu är jag äntligen klar och kan lugna ner mig lite.

På kursen gick det väl sådär, skritten toppen. Traven och galoppen, nja han vill inte arbeta på samma sätt och blir stark och vilket innebär att ja måste ta mer i honom fast jag egentligen inte vill. Men han kan ju inte springa in i andra liksom.. Vi jobbade med lösgörande, förvänd galopp och det var en väldigt bra övning för min stela ponny! Fick dessutom bakläxa av min ridlärare att jag ska rida utan stigbyglar när jag rider dressyr, jag lyfter en aning för mycket. Då har vi ännu mer att träna på! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0