Gällivare

Tillbaka till standarden igen.. Hehe saknar nästan tillbaka dirket, och ångrar verkligen en sak, VARFÖR fotar jag inte? Som tur är så har några andra fotat och det hade varit jätte snällt om ni hade skickat dem till [email protected] blir super glad då! Då ska vi gå igenom helgen lite snabbt då.
 
Fredagen
 

Vi packade klart det sista, lastade in hästarna och åkte iväg. Vi var framme i Gällivare 20.30 ca och så fixade vi stallet osv, gav hästarna kvällen och lite sånt. Blev inte allt för sen kväll utan vi gick och la oss 23.
 
Lördagen
 

Vaknade 05.30 för att knoppa, fixa och trixa innan första klassen började klockan 09.00 Hästarna fick sin mat och stod och mös med honom allmänt. Sen var det ju dax att rida också!
 
På framridningen kändes han pigg, pigg och PIGG. Lilla minsta rörelse med skänkeln och han flög fram och bara sprang, dock lyssnade han väldigt bra på mina skänklar. Han kändes inge fin alls, hård i munnen, väldigt pigg , nyfiken och inte så farligt koncentrerad. På banan gick det väl sådär. Jag förväntade mig inte så mycket och jag är väldigt stolt över att han gick förbi domarbordet utan något som helst bekymmer. Men fortfarande för pigg och nyfiken ponny och ibland for han iväg, exploderade på banan och bara sprang. Vilket ledde till det inte allt för bra resultatet. 
 
Sen hoppade Smilla men det får ni läsa om på hennes blogg- zpeedjump.blogg.se
 
Söndag
 

Smillade började på att med att hoppa. Idag när jag red fram var han ju fin nästan! I skritten var han väldigt fin , stadig i formen, koncentrerad , lyssnade bra och ville arbeta. Traven och galoppen var det inte lika roligt något mer och han sprang mest på utan att lyssna. Inne på banan, både såg och kändes det hundra gånger finare. Dock annan domare som var hårdare så det ledde till ungefär samma resultat.
 
Jag åkte hem ändå med ett leende på läpparna eftersom hästen skött sig väldigt bra och var duktigt. Vi behöver träna mer och det vet jag och det ska vi. Nästa helg blir det Nizar så det blir inte allt för hårt arbete den här veckan heller. Väldigt roligt var det att komma iväg och jag fick med mig ett nytt schabrak faktiskt, ett Jacson grymt snyggt och snart kommer mina matchande lindor också. Jag är nöjd, vi har våra punkter, vänta nästa gång Gällivare då kommer ni minsann vara chockade ;)
 
Ni får bilder, de kommer ska fråga om folk kan skicka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0