Even if the sky is falling down

Haha, våra underbara läsare ni är otroliga! Och inte har jag en ursäkt varför vi inte bloggar heller..

Så istället berättar jag lite om dagarna som gått. Igår red jag Puzzel och Faxen längst Pietarasjärvi vägen. Puzzel har ganska nyss blivit ingång satt från att ha en sträckning så han tog jag det lite lugnt med- mycket övergångar från trav och skritt. Faxen däremot som var för överspeedad fick galoppera uppför backar och verkade minsann aldrig bli trött. Den ponnyn alltså, vilken otrolig energi!

Där tränade vi kontrollen, från galoppen till halt, trav till skritt osv. Mycket fin och en aning trött häst som fick en lång avskrittning efteråt och stretching.

Idag red jag PG och Smilla Faxen vi red samma väg som igår fast kortare och sen arbetade vi på stallplan då underlaget tillät oss. (För banan är hel körd just nu!) och imorgon ska jag åka till klubben och rida Faxen i ridhuset och träna igenom programmen. Dessutom ska jag testa rida han på remont då han inte tycks gilla acchennosgrimman nå mer, slänger och far med huvudet. och han har inte problem med munnen han har nyss varit hos en tandläkare, och ja spänner den inte för hårt och den sitter bra, så det är något han inte gillar med den. Så vi får se hur det går, håller tummarna!

/Lowa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0