Dressyr

Idag red vi ett ordentligt dressyrpass för
Eva och oj vad bra det gick! Vi jobbade med att han skulle få bakbenen under sig, så tempoväxlingar, övergångar och lösgörande var arbetet idag. Nu vet jag att jag själv måste få honom framåt, framåt och gå över gränserna inte vara i det "bekväma" tempot utan variera det. Tyckte själv att det gick väldigt bra även fast det kanske inte var det finaste att titta på men han kändes fin och framför allt så började han lyssna på mig!

Minsta lilla rörelse och han flög fram mot slutet kändes det verkligen som. Och stort tack till Eva som hjälpte mig. Eventuellt så ska vi fortsätta arbetet imorgon för att leva på känslan och kunna arbeta från dagens arbete!

/Lowa


Kommentarer
Postat av: Eva

Vad kul att du var nöjd. Det såg jätte bra ut och vi fortsätter i dag:)
//Eva

2013-04-06 @ 09:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0