you are the fire

 
Börjar med Fonzie då. Eftersom gårdagen bjöd på ett problem som visas tidigare hade Eva frågat Anki om hon kunde hjälpa mig så hade som en ridlärare med mig idag kan man säga. Och idag satt jag kvar på hästen dessutom var han väldigt fin!
 
Vi jobbade bara i skritt och trav idag, på volter, stora som små och med att flytta undan baken så det blev nästan en framdelsvändning i volten. Väldigt bra träning för både mig och honom, red även efter hela ridbanan och ökade , minskade, gjorde halvhalter och halter. Gick alldeles utmärkt. Blir så glad när han inte tjorvar och är dum, är en av de hästar som är roligast att rida helt klart! Han kanske inte gick helt perfekt, men jag nöjde mig att jag kände att båda av oss slappnade av och jag hade bra kontroll på honom och att han lyssnade på mig, jag red honom.
 
Ett av problemen som jag och Anki trodde de kunde vara var att han blir spänd och så spänner jag mig och så blir han ännu mer spänd och ja hoppar till för minsta lilla saker , och lyssnar inte på mig. Men idag nu när Anki har hjälpt mig så känns det mycket säkrare att rida honom, jag känner att jag kan ha kontroll på honom och rida ett vanligt pass och att han lyssnar på mig. Ska tänka på att vara avslappnad och att alltid hålla honom sysselsatt. Känns väldigt bra nu, hoppas på det bästa nu bara :)
Ursäkta bildbristen sitter på skoldatorn, ska ta och ladda upp nya imorgon eller nåt.
 
//Lowa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0