Vad har han innanför pannbenet?

Ja det är lilla Fonzie Twist vi pratar om. Idag hade jag lust att slå en hammare i huvudet på honom kan jag säga!

Började med att jag och Agnes med Foxy red ut till 2:a bron , travade och skrittade. Han kändes ganska pigg men inte så att han skulle sticka. Sen gick vi båda in på banan ett tag eftersom vi endast varit ute 30 min. Travade även där och det gick väldigt bra. Sen så började Agnes skritta eftersom hon var klar så jag tänkte bara ta ett varv till i trav och foxy var ju inne på banan så det skulle ju inte vara nå problem.

Va tror ni händer? Hästen (förmodligen utan hjärna) börjar skena med mig och när jag styr in honom så han måste stanna tvärvänder han. Det värsta är nog att när jag ramlat av tittar han på mig innan han TRAVAR OCH SEN SKRITTAR sin väg i LUGN TAKT! Lite sådär som det känns som han hånar en. När jag väl fick tag på honom då läxade jag upp honom innan jag skrittade ut runt stallet ensam. Då minsann var han lugn och skit sur på mig. Kan säga att han fick inga morötter efter den ritten!

Han gör inte så med någon annan utan bara mig. Det är nästan som han fått det till en grej att han vet att jag far av om han börjar och då ska han hålla på fjanta sig. Han gör det inte för att han är rädd bara för att testa mig typ. Har nog aldrig varit så förbannad på Fonzie som jag var idag.

Imorgon ska iaf Anki hjälpa mig lite och ska titta när jag rider och om han är ett psyk då ska hon sitta upp och rida på honom. Dum häst, sur ryttare och sedan en sur häst. Dagen kunde inte bli bättre eller hur?! Men på nåt konstig vis så älskar jag honom så mycket att det gör ont. Hoppas problemet går bort snart för jag älskar verkligen att rida honom och vill ju inte behöva sluta för det här men det går ju tyvärr inte om det fortsätter. Ett fel sned , kan leda till att jag ramlar av på fel plats.

//Lowa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0