Svåra hästar

 
Foxy är ingen lätt ponny, Tro mig.
 
Vissa verkar tro att sin ponny/häst är jätte svår jämnfört med alla andra. Alla hästar är svåra på olika sätt. Den ena skenar iväg i skogen, den andra vägrar att hoppa. Alla har olika problem. Vissa går bra i dressyr men inte hoppning och tvärtom. 
 
Om ni aldrig suttit på hästen ska man aldrig dömma om den är lätt eller inte. Det kan vara så att det är ryttaren är duktig. Inte att hästen börjar sätta baken under sig och kröka på nacken direkt en nybörjare sitter upp. För det är alltid beroende på ryttaren.
 
När nån säger nått positivt om någon annan så kommer alltid kommentarer "hästen är ju jätte lätt" eller typ "min häst är mycket svårare än den" typ. Det ger dig/den inte mer beröm eller att du blir bättre. Visst, din häst är kanske svår. Men det finns andra hästar som är det.
 
Detta blev ett kort inlägg, men jag hoppas att jag fick någon att tänka om lite innan ni säger något.
(gäller även ridskole/tävlingsryttare!)


//Alma
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0