Ridkurs Wanda


Sen var det ju dags för ridkurs. Kan ju inte påstå att jag var speciellt ridsugen om man säger så... Egentligen gick det inte dåligt alls! Hon hade bra form och arbetade på fint men jag tyckte inte jag red nå bra, och om jag ska vara ärlig så orkade jag inte ens försöka. Tar upp det imorgon ist med Daphne då ska jag rida, ska få Fonzie fin också, och nu har jag bestämt att han ska inte få av mig!

Vi jobbade innanför spåret med att få raka hästar. Sedan så gick vi in på två mindre fyrkanter och arbetade i hörnen med att flytta de i en framdelsvändning men att hålla koll på ytterbogen. Vi slutade Ridpasset med att galoppera på två volter med att flytta ut bakdelen och ställa vänster/höger. Och som sagt egentligen gick det inte alls dåligt men kändes inge bra i min ridning.

//Lowa


Kommentarer
Postat av: Lowa Grann

Okej, imorgon kanske de går mkt bättre hos din ridning? Lycka till :)

2012-09-11 @ 16:16:55
URL: http://lowagrann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0