...

Jag red Fox idag på dressyren.. Fox och det fick mig att fundera på så himla mycket way to much..
 
Jag har äntligen börja få kontakt med Daphne, bra kontakt. Äntligen har jag börjat hitta hennes knappar, hennes sätt, det sätt som hon behöver ridas på. Jag hade uteslutit Fox trodde inte att jag skulle ha han nå mer.. Fox är jätte fin, det är inte det men när jag äntligen börjar hitta knapparna på Daphne så känns det så jobbigt att börja om allt från början. Börja lära känna hästen och kämpa på med den. Ett halvår, det är så länge jag typ har tränat med Daphne, 6 månader. Alla gånger jag varit besviken, överlycklig..
 
Egentligen om jag måste välja någon av dem så ja.. Jag trodde inte Fox fick tävla nå mer , men jag vet inte det kanske jag inte behöver välja, jag kanske bara skulle rida han idag. Det är såklart att jag vill rida honom! Men när jag kämpat så mycket med Daphne är det värt det att börja på honom igen? Och kanske den största frågan , kommer han hålla när han sätts igång helt som vanligt?
 
Allt det där är betyder , är så viktigt. Känns som jag mäste göra värsta livsbeslutet fast jag inte ens vet om jag måste göra ett beslut. Jag vill ju ha båda, rida båda. Men jag har alltid en baktanke i huvudet , tänk om någon blir skadad osv..
 
Fox var så himla sjukt fin idag. Vi arbetade med skänkelvikning och lite volter och böjningar. Han gick i form större delen av ridpasset och arbetade på exakt som jag ville.
 
Jag vet inte.. Det känns som jag vill ha båda på olika sätt. Kommer jag någonsin få Daphne i sådan form som jag kan få Fox (mest troligt) , kommer Fox fortsätta vara lika fin och kommer han hålla? Det är dem stora frågorna.. Men som sagt, vet inte om jag måste ta detta beslut.
 
Samtidigt känner jag att jag abslout inte vill ha bort Daphne, allt arbete vi gjort tillsammans, den kontakt vi fått..
 
Hjälp mig , snälla, jag är så himla förvirrad...
 
/Lowa
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0