Uteritt med Fox och Daphne + stalldagen

Fox- Red runt andra med Emilia och Jessica, gick bra och idag bockade han inte av mig. Dock så provade jag inte galopp, men det kan vi ju göra någon annan gång ,visst? Efteråt så sprang jag vidare för att hoppa upp på nästa pålle.
 
Daphe- Red ut till andra med henne också, gick mindre bra. Var grymt jobbig, små sprang, lyssnade inte, sparkade och höll på. Inte nöjd idag, känns inge roligt att rida ut henne om hon hela tiden ska vara sådär, måste bli skärpning, tänk dig att sitta på en häst som bara sticker, sparkar och småspringer , efter ett tag blir det småjobbigt. I slutet lugnade hon i alla fall ner sig som tur var. Så då kändes det väl bättre, än det gjorde tidigare.
 
Tvättade även Fox ben, behövde inte tävtta Daphnes eftersom hon hade en skötare som gjorde dem så fina så. Blir glad av att se att någon håller på med Daphne också, hon behöver det. Hade sedan Lucia träning för första gången, vi gjorde väl inte så mycket mer än att ropa upp och sjöng igenom någon sång. Glömde också att säga att jag hade fiket idag med mamma och mormor, på något konstigt sätt tycker jag faktiskt det är mysigt och roligt, ha familjen nära och så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0