Ridkurs

Blev så glad när jag såg vem jag skulle rida, Fox var det! Ett till tränings tillfälle och alla tillfällen jag får måste jag ta vara på.

Vi arbetade med skänkelvikningar och slutningar, han gick väldigt fint och arbetade på bra! Detta gjordes i skritt och trav på diagonalt spår.

Han arbetar på så fint ibland (större delen av Ridpasset) men då och då åker det där huvudet upp i luften.. Det är något som jag måste jobba länge med känns det som. Han måste även börja arbeta mer med bakbenen för nu fuskar han lite för mycket genom att bara kröka nacken, men det finns några stunder då han går otroligt fint. Och då känns det verkligen bra alltså, vi har en lång väg kvar, men vi arbetar bara uppåt och uppåt.

Sjukt fin på ridkursen var han i alla fall idag, grymt fin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0