Klubbtävling dressyr 13/10-12

Då är det dags att beskriva hur helgen har varit och jag börjar faktiskt med tävlingarna. Red ju som sagt LC:2 så fixade och trixade och sånt innan jag gick ut till framridningen och började rida fram.
 
Framridning: Han var så himla fin där, avspänd, arbetade på i alla gångarter bra och lyssnade verkligen. Arbetade ju med volter, och skänkelvikningar, även mycket framdelsvändingar och nån bakdelsvänding. Testade även att rygga med honom en gång och det gick super bra det också, jag var så nöjd och glad och trodde att det skulle verkligen gå bra nu. Kunde pogrammet och ponnyn arbetade på fint fint :D
 
LC:2 : Ja jag tycker i alla fall att det gick mycket bra. Som jag sagt tidigare Fox är ingen lätt häst att rida och det där huvudet far upp då och då, men det är sånt vi måste träna vidare på och det bara är så. Han var mjuk och fin hela pogrammet dock så tappade han tempot i en galopp och blev för stark i ökade traven. Där förlorade vi några poäng, men även att jag råkade rida lite förlångt bort från en bokstav... Hahahaha.. Men det tar vi nästa gång jag och han, blev i alla fall placerad 3:e plats 60,36% . Är nöjd med tanke på att jag endast ridit honom 4 gånger på dressyren sen han blev frisk.
 
Bilder får ni imorgon, hinner inte ladda upp nu. Så jag är nöjd, vet exakt vilka fel vi gjorde och nästa gång tar vi dem! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0