Djurplågeri

 
Åter igen vill jag och ska jag ta upp den viktiga punkten, DJURPLÅGERI.
 
Djurplågeri är alltså när djur behandlas illa av människorna, de kan va allt från mindre plågeri till riktigt allvarliga situationer som leder till att djuret dör av plågeriet. På ett eller annat sätt så lider de här djuren, de mår inte bra. Jag tycker djurplågeri ska stoppas, det är inget som ska finnas i våran värld, det är så sjukt lågt att göra illa djur som inte kan försvara sig. Varför gör människor detta då? Förmodligen för de är riktigt dumma i huvudet och har något allvarligt fel.Jag hatar att se djur som plågas, klarar knappt av att se på pogram om det, ni vet på animal planet brukar man ju kunna se såndana där program. Tycker bara de är hemska och har lust att slå ägaren.
 
Varför väljer man att plåga ett djur som inte ens gjort en någoting? Jag menar bara tjurridning är ju djurplågeri. Hundfighter, misshandel, ensam lämnad, undernärd, sjukdomar, vanskötta allt och mycker mer är djurplågeri. Usch usch usch tål verkligen inte människor som gör detta. De värsta är ju att alla djurraser (nästan) utsätts för djurplågeri, det kan vara allt från en elefant till en liten mus. Men för vissa betyder inte deras liv någoting. Men varför väljer man då att skaffa djur, eller varför väljer man att skada dem? För vad har de egentligen gjort? Ingenting. Dem försöker göra oss glada, försöker stötta oss. Så till alla där ute som håller på med djurplågeri ursäkta men dra åt längsta jävla helvete.
 
Och vet ni vad? Jag klarar inte ens att lägga ut de bilderna på bloggen så i stället får ni väldigt söta bilder.
 
Och så får ni en fin bild på min älskade hund som jag aldrig skulle kunna klara mig utan. Älskar dig fina Harry <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0