Blandade känslor

Om ni inte visste det så red jag ju på dressyren förra veckan för sista gången innan efter jul. Känns grymt tråkigt och jag vill verkligen rida Fox, bli bättre, utvecklas! Jag är så himla rädd att han kommer bli förstörd igen eller att jag kommer tappa alla knappar på honom.
 
Har sätt hur vissa rider honom, jag rider så mjukt så möjligt alla hästar jag rider men med Fox är jag extra känslig då han är känslig i munnen. Men vissa bara sågar och försöker dra ner honom på tygeln, bara vissa, men det gör mig orolig att han kommer bli lika jobbig att rida som han en gång var, vill ha honom där jag har honom nu inte förstörd. Så hoppas att han vet att med mig kan han gå som alltid, jag tvingar aldrig ner honom på tygeln, utan kämpar på med bakbenen istället!
 
Ja det är typ det jag är orolig för, ska i alla fall boka allmänridning på honom någongång och så fortsätter jag ju ändå rida ut honom på söndagar. Så nu håller vi tummarna så folk har lite medkänsla och inte tvingar ner honom!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0