Idag red jag på en gud

Idag, idag var nog en av våra bästa pass någonsin kändes det som!
 

Jag fick Fox på kursen idag igen eftersom tjejen som skulle rida honom inte kom. Kan ju inte säga att jag blev ledsen precis. Han var som en gud idag! Det var som att rida sin EGNA ponny, så bra kändes det, det klickade direkt. 
 
Vi började med att arbeta i skritt med "halvt" snettigenom alltså från A till E typ och C till B t.ex. Tänkte främst på att få bakbenen att arbeta. Sen gjorde vi samma sak i trav förutom att vi på en långsida gjorde skänkelvikning, där gick han också som en klocka i höger varv, vänster hade han mycket svårare men det gick! I galoppen gjorde vi samma sak som i skritten. Varje gång vi kom mellan A och C så skulle vi öka och sedan minska. Skritten var bra, galoppen var bra, traven var FANTASTISK!! Vilken känsla, vilka steg, vilken ponny! 
 
MYCKET nöjd över ridpasset idag, grymt nöjd! Min fina lilla stjärna ♥
Har lite bildbrist nu, men ska mest troligen rida på allmän ridning i helg och då kommer bilder! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0