Prop

Red Prop idag. Han är en B-ponny på 125cm och jag 165 cm så det var ganska roligt faktiskt. Men jäkla vad stark han var, han var så speedad och ville bara springa men tillslut fick jag hyfsad bra tempo på honom.

Han är en ponny som inte är skolad, han kan alltså inte skänkelvikning osv. Känslig för skänkeln är han också så man måste vara väldigt försiktig med skänkeln. Sen rider vi inte med spö och sporrar på Cindy eller Prop. Men han tvär stannade och började strejka en gång med mig och då gav Annika ett hoppspö åt mig, och då blev han som vanligt igen.

Ridpasset gick ändå super bra och jag kunde inte förvänta mig mer. Däremot tror jag att jag aldrig haft så ont i armarna efter jag ridit en häst. Man var ju tvungen att hålla han i ett järngrepp! :) jag var till och med tvungen att svampa av honom efter Ridpasset!

//Lowa


Kommentarer
Postat av: Moa Kauppila

hejhej! Har fixat en bloggtävling där du har chansen att vinna en Lamicell grimma! Reglerna är enkla - kommentera bara "jag är med".



http://moakauppila.blogg.se/2012/may/bloggtavling-om-grimma.html#comment



kram!

2012-05-21 @ 23:08:34
URL: http://moakauppila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0