Fonzie twist

Känns som jag hunnit med att göra mycket med Fonzie idag. Eftersom han hade smitit från hagen och tappat en fram sko (inte en bak sko) så hade en stått inne större delen av dagen, så började direkt med att ge han middagen och sen släppa ut honom i fin vädret.

Mockade och fick hjälp av Lina som var så snäll eftersom jag hade lite bråttom. Tvättade vk+k och blandade maten. Tog sedan in honom och ryktade och mös på med honom innan vi gav ut oss på en skritt tur.

Skrittade på långa tyglar i ca 30min. Höll på att snirkla runt bolagsområdet. Han började fjanta sig när vi skulle gå genom en viadukt som han aldrig brytt sig om men idag var den tydligen jätte farlig. Försökte få fram honom men han blev bara stressad och det kändes som han skulle sticka så jag hoppade av och ledde honom genom den. Sen satt jag upp igen och han var hur cool lugn som helst! Skrittade hem till stallet bara och fixade kvällen åt honom.

Som tur kunde Viktoria ta in honom idag från hagen då han inte stått ute alltför länge , men nu bör han vara inne i stallet och mysa på för fullt.

Han hade inte jätte mycket snor idag , lite grann men det är fortfarande gult ibland, men det var genomskinligt när jag kom hem från skritt turen så vi hoppas på det bästa, han hade tempen 37,9 grader men som tur är så har han inte feber iaf! :)

//Lowa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0