därför valde jag honom

Nu ska jag berätta varför jag valde just att rida/ tävla Fox. Det började med att jag valde  dressyr på en sån här tre ggr dressyr sak. Eftersom alla tog hoppning så ville jag vara lite annorlunda och så ville jag testa om det var något för mig. Jag tog nog Fox för han är hade gått dressyr så jag trodde han var enkel i just dressyr. Haha vad fel jag hade!
Fox är en av de svåraste hästar jag ridit. Om man verkligen vill få han fin alltså. Jag menar, han går inte på tygeln direkt eller lyssnar på alla hjälper direkt. Han är killen som går med huvudet högt uppe och gör lite som han vill om man inte håller ordentligt om honom. Men när han arbetar sig neråt så blir han verkligen fin alltså! Nu menar jag inte att han är kanske den svåraste på klubben men för mig är han svår eftersom jag vill få han fin och lyssna noga på mina hjälper. Och första dressyrpasset jag red med honom då gick det inte ens så nästan så bra som det går nu. Jag tittar tillbaka på ett inlägg som jag skrivit och där stod det:

Dressyren kändes så himla bra! Fox var jätte fin och vi fick verkligen till skänkelvikningen! Vi skulle rida in på medel linjen bara nån meter åt vänster/ höger berodde ju på vilket varv vi var i. Sen så fanns det några koner (stav) utsatta så vi red rakt fram , skänkel vikning mellan diagonalerna :)
Riktigt nöjd måste jag säga! :D
'
Jag menar jag tror jag skulle känna en extrem skillnad om jag red samma övning nu som jag red då.
Vi har utvecklas enormt han och jag. Jag red ju de där 3 gångers dressyr kursena varje vecka tills dem var slut.
Och sen så anmälde jag ju mig till klubbtävlingen. Hade ju inte höga förväntningar då jag visste hur det kunde gå. Hann rida han 2 ggr innan tävlingen och tänade en gång på programet, LC:1.
Sen var det ju tävlingsdax. Ni skulle bara veta hur nervös jag var och det var bara en klubbtävling! På framridningen var han ganska seg och ville inte direkt gå framåt och jag tänkte, jaja han kutar iaf inte. När vi kom in på banan tänkte jag : okej nu gör vi det här, skit i resultatet.
Vi började rida och det gick framåt. Han gick på tygeln större delen av passet och de fel som vi hade var mina och inte hans. Vi fick ett reslutat på 59% och fatta hur nöjd jag var! Min första tävling på en ponny som jag tränat på ca 4 gånger. Kom delad trea och den dagen var jag super nöjd!
Efter tävlingen så tänkte jag inte så mycket. Jag ville ju såklart bli tävlingsryttare på Fox och det fick jag ju, dagen efter. Då kallade ridläraren Annika till oss på ett möte och så fick vi säga vilken gren och vilken häst. Och då tog jag dressyr och såklart Fox. Bästa valet kan jag ju säga! Den dagen var en av de bästa i mitt liv, jag skulle få börja tävla på min favorit ponny. Det är ju därför jag tränar varje tisdag på dressyr, jag rider i en dressyrgrupp. De första gångerna gick verkligen inte bra, men jag var nöjd ändå. Jag var ju nybörjare och hade inte så värst höga förväntningar. Men när det börjat gå några gånger så blev jag ju lite besviken när det inte gick som det skulle men vissa pass var ju helt fantastiska!
Dissa sitsen, på första skänklar jag och tittar på vad vi ska göra och på andra rider jag lättsits!
'
Och nu är jag här, rider helt andra hästar, tittar tillbaka på inlägg och drömmer. Vill att allting ska bli som förut så vi kan kämpa på. Det ända jag kan göra är att hoppas och tro och det gör jag. Helmer sa att Fox bara är lite halt så då steg hoppet verkligen men jag vet ju inte om det stämmer riktigt.. Man hoppas ju verkligen att det stämmer! Ja ni har nog fått svaret varför jag valde just Fox. Han är den jag vill kämpa med, den jag vill bli något med, den jag vill ha. Älskade ponnyn FOX♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0