Tira Mi Sue 2012-03-17

Red Tira idag. Egentligen helt oplanerat. Igår så frågade Lotten om jag kune sköta och rida Tira och såklart så sa jag ja. Agnes hjälpte ju ändå med Foxy, så inget blev ju stressigt.

Red henne i lilla och skrittade fram medans jag gjorde volter och såna krumelurer.
Kortade tyglarna och gjorde skrittövningar ett tag. Fin och lydig.
Efter ett tag så började jag trava. Fortsatte med volter och krumelurer. Hon var oväntat fin och lydig.
Böt varv ganska många gånger innan jag började galoppera.
Lite stark i början av galoppen men lungnade sig sedan.

Gjorde mycket trav arbete genom att rida innanför spåret och lägga volter vid A,C,B och E.
Höll på så ganska länge för att få henne riktigt lydig och böt även varv många gånger här också.

Travade av och skrittade. Skrittade till dörren in i stallet utevägen och var även snäll här! :)
Nöjd häst och ryttare med en morot och godis efter passet!

image description

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul att det gick bra! :D

2012-03-18 @ 09:08:39
URL: http://lottajjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0