Gårdagens stalldag

Åkte till stallet igår kring halv fyra. Mockade och blandade maten.
Tog in Foxy ca halv fem. Lät han äta maten och efter det ryktade jag av honom snabbt.
Red på banan men endast en liten stund. Wilma fick skritta av honom.
Snäll och lungn som vanligt! Gick in med honom och böt sedan vattnet.
Ryktade igen. Gick och kollade på lappen om vem jag skulle ha på ridkursen och det blev vita Fonzie.
Gick bra och han var bara jätte skumpig... haha fick rida honom utan stigbyglar!

Efter passet fixade jag av honom grejerna och borstade igenom honom och kratsade hovarna.
Gick och mös med Foxy.

Idag:
Först när jag kommer hem från skolan så åker jag till stallet. Fixar allt med Foxy där och sedan rider jag.
När jag kommer hem så åker jag ut och åker skidor. Riktigt skönt säkert!
Bäddar även bort sängen som Vikkan skulle ha sovt i men hon ångrade sig och Stina skulle sova hos henne istället. Så istället för att låta den stå där så tar jag bort den. Lite synd att hon ångrade sig och skulle va me stina eftersom jag hade planerat nått superkul. Fast såklart skulle stina också fått sova här men det vill dom säkert inte. Blir att tråka ensam ihelg då. ;)


image description

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heej! Men kan inte du sova med oss från lördag till söndag???? :D

2012-03-23 @ 07:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0