Duktig kille med nöjd ryttare

Vilket underbart och lyckat dressyrpass idag! Det är vad jag sjävl fick för känsla iaf, äntligen har jag fått tillbaka den där känslan WOW. Det var ju ett bra tag sen de¨n känslan fanns. Red Holger idag eller rättare sagt Miltex Kry som var väldigt mjuk och fin. Men han var nästan lite för böjbar så han hade svårt att hålla sig rakt. Grymt nöjd idag alltså, även fast det gick lite sämre på vissa saker men han flyttade sig jätte bra och var väldigt fin i volterna! Duktig kille med nöjd ryttare!

Vi tränade på att flytta ut framdelen en liten bit in mot mitten men hästarna skulle vara raka och inte tvära för mycket samtidigt så skulle vi flytta undan för skänkeln. Han var grymt fin och ibland orkade jag inte hålla emot på yttertygeln och råkade tappa den så därför blev det inte helt rakt ibland. Åh det känns så roligt att rida när allt går som man vill och man känner sig glad, idag ville jag verkligen inte att ridpasset skulle ta slut!

Bild lånad HÄR

Det ända som är lite jobbigt med honom är att han är väldigt tung  i huvudet och håller det väldigt långt nere, men men , grymt fin och söt ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0