självförtroende

Det här med att kunna berömma sig själv-en av det viktigaste sakerna vi kan göra, men oftast håller tyst om. Många skriver om det här så nu tänkte faktiskt jag ta också och skriva om det. Alla verkar ha så svårt att säga det här är jag bra på, det här är jag duktig på. Oftast så håller man tyst om sånt och varken säger det eller skriver det.
 
Jag själv är en person som har väldigt svårt att "berömma" mig själv. Såklart kan jag ju tänka nu var du duktig Lowa, och sånt där. Men vi tar ridningen som exempel nu. Det är väldigt sällan och nästan aldrig som jag säger/skriver att jag är duktig på det och det. Nästan aldrig, och det vet ni ju som läst bloggen. det är inte ofta jag sitter och säger det där är faktiskt jag duktig på.
 
Men samtidigt får det ju inte gå till en överdrift och det kanske är det vi är rädda för. I stället för att säga på ett sätt som inte innebär skrytande eller något sånt så kanske vi håller tyst för att det är lättare?
 
Jag vet att just DU är duktig på någon speciellt sak, duktigare än någon annan. Jag vet att just DU är duktigare än mig på något eller rent ut sagt flera saker! Och jag vill att just DU ska veta att du kan ge beröm till dig själv eftersom just DU är duktig på något.
 
Sen måste faktiskt kompisarna vara stöttande ibland och jag tycker ALLA mina vänner är stöttande och ger mig beröm om jag gör något bra eller om de tycker jag är bra på det. Vad får jag ut av det då? Jo en bättre självkänsla och förtroende hos mina vänner. Jag älskar alla mina vänner och jag berömmer dem också!
 
Så vet du vad jag tycker du ska göra nu? Just när du läst klart denna mening? Ge dig beröm för nåt bra du gjort. Du kommer må bra efteråt, få större självförtroende för dig själv och mycket bättre självkänsla! Prova jag lovar det ger resultat!
 
Nu ska jag ge 5 exempel på vad jag tycker JAG är duktig på , vad jag tycker jag kan bra. Sen kommer det komma också en jag tycker jag borde förbättra.
 
Jag är duktig på att..
  • Rida mjukt, spänner mig sällan
  • vara noga och petig
  • springa (tycker jag har bra springsteg)
  • uppfatta texter och ta till mig
  • lära mig snabbt, ger inte upp och försöker alltid!
Jag behöver förbättra mig på att...
  • prata mer, är väldigt blyg av mig
  • ha lite mer tålamod
  • våga mer, testa nya saker
  • gå och lägga mig tidigare :P
  • ägna mer tid åt Daphne också
Där är dem, både bra och dåligt , så bevisa för dig själv, du har båda dåliga och bra sidor det är bara att fatta det.
 
Vi är bara människor.
 
//Lowa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0