Ridlägret

Måndag Samling kl.09.00. Pratade lite med ridläraren och dom andra fick önska hästar.
Första ridpasset var ute på dressyrbanan ovh vi jobbade på volterna.
Lärde käknna de andra som var där. Alla var jätte snälla.
Andra passet var cavaletti och vi tränade på sitsen. Gick bra.
Haha, första natten var alla rädda för "spökena" och alla ljud.
Nästan ingen förutom jag kunde sova för jag sommnade direkt.
 
Tisdag Alla skulle vakna klockan åtta för att kliva upp och äta frukost.
Gick och borstade på Foxy efter frukosten och sedan var det dags att sadla.
Vi blev indelade i två olika grupper. Jag kom i andra gruppen.
Red på dressyrbanan och fortsatte arbeta med volter och sits.
Efter det passet gick vi och åt. Efter lunch hade vi teori och ett hopp pass.
Vi travhoppade mest men kom även på nått skutt i galopp.
åt middag och gick senare och sov.
 
Onsdag Vaknade åtta och åt frukost. Gick ner till stallet och mockade,
sopade och borstade. Min grupp började rida på dressyren.
Vi fortsatte att arbeta med sitsen och vägar. Vi red inne eftersom det regnade.
Släppte ut Foxy och gav lunch till honom. Åt och sedan hade vi teori igen.
Tog in och andra påsset tränade vi på att hoppa studs.
Det hade slutat regna så vi hoppade ute och underlaget var bra.
Åt middag klockan sex. Vi såg på filmen Secetariat och den var bra.
Gick och la oss vid elva. 
 
Torsdag Vi klev upp vanlig tid. Åt och sedan fixade stallet.
Vi skulle träna på att rida programmet till märke 2.
Vi red tre och tre eller två och två. Gick väldigt bra.
Fixade Foxy och gav honom luchen i hagen.
Efter det så "hoppade" vi fast utan hästar. Haha, flummiga gänget.
Vi åt och sedan hade vi teori om foder.
På hopp passet tränade vi på att hoppa en bana. Den var väldigt enkel.
Dock flög stina av Viggo. Han hoppade ett kråksprång och i landningen 
slängde han sig om och började beta. Fast det gick bra.
Åt middag och gick och la oss.
 
Fredag Vaknade halv sju för att rykta hästarna. Vi hade
program ridningen vid nio och jag, stina och ewe var andra startande.
För oss gick det väldigt bra och klarade märket inom dressyren.
Gav hästarna lunch och jag packade inför hemresan.
Efter lunchen hade vi teori provet och på den hade jag alla rätt.
Ca klockan halv två så var stilhoppningen och den startaed jag näst sist i.
Gick bra på både framridning och på banan. Jag fick hoppa märke 3 banan
eftersom den är lite högre och svårare. Efter det fick vi våra märken och fikade med alla.
Sedan sa vi hejdå till alla nya kompisar och lastade Foxy med hjälp av pappa.
Sedan rullade det på vägen mot Poikki.
//Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0