Dagarna i Kieksisvaara (Pajala)

Torsdag:  Vi kom först ner vid 23 tiden så det blev inte så mycket att göra. Hälsade på lite snabbt hos hästarna och sa hej till finaste Fonzie.
 
Fredag: Började med att jag var ute i stallet och mockade och fixade bland annat sopade osv. Tvättade vk+k och höll på med lite sånt där smått och gott. Sen ryktade jag en smutsig och sandig Fonzie! Och jag vet inte vart han har blivit så där sandig ifrån, moln kan jag säga att det var, moln. Höll på att fixa och lite sånt där åt hästarna och mös på bara sådär allmänt. Sen fixade jag ju till dem på kvällen osv och höll på att mysa.
 
Ridpass: Red även Fonzie, Smilla följde med på Proppen. Vi skrittade runt byn och sen gick endast jag och Fonzie till backen (en liten överförsbacke som vi brukar träna i) och red där i trav. Vi red upp och ner ca 5-6 gånger. Han kändes fin och lyssnade väldigt bra och var koncentrerad, inte sådär som han var förra året att han bara fokuserade på Lille Grå och stannade och höll på att gnägga osv, han var faktiskt väldigt fin! 
 
Lördag: Gjorde samma saker i stallet och ryktade såklart honom. Idag fotade jag även honom, bilder kommer längre ner i inlägget. Myste på och pussade i massor och fixade såklart på kvällen.
 
Ridpass: Skrittade runt byn ensam idag. Stannade på ängen och arbetade honom lite i trav,  mycket volt arbete. Han var pigg men inte spänd  som var skönt. Samma sak här som på fredagen han lyssnade väldigt bra på mina hjälper och arbetade på fint fint! Kanske var vid ängen 15-20 min så höll inte på så länge, men det är ju bete så ;)
 
Söndag: Fixade allt i stallet som kundes göra. Ryktade länge på prinsen, pussade och mös i massor. Sen sa man hejdå åt hästarna och satte sig i bilen påväg hem. Så det blev en kort dag i stallet, men hann iaf rykta och säga ordentligt hej då till finaste <3
 
Kommer inte vara i vanliga stallet nåmer under kommande veckor, eftersom stallet stänger snart och hästarna åker på bete. jag själv åker ju utomlands på lördag och sånt. Vet inte om jag kommer åka ner till Pajala nåmer under sommaren, men HOPPAS, HOPPAS att jag får träffa han lite mer under sommaren iaf!
//Lowa
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0