Turkiet Belek

Hej igen!
 
Vart ska jag börja? Det har hänt så mycket men samtidigt ingenting, men jag kan säga att jag längtar tillbaka dit och vi kom hem bara för 1h sen typ... Värmen, hotellet , vad som helt , fast jag saknar ju harry, mina vänner osv. Men jag vill tillbaka snart ;) Men det blir först nästa år tyvärr...
 
Hotellet var iaf super fint och hette Riu Kaya och låg i Belek , Turkiet. Varmt var det sista veckan säkert MINST 45 plus grader. På kvällen var det lite svalare vilket som var skönt. Första veckan var det omkring 35-40 plus grader. Vi låg på gräset ist för sanden eftersom den var kokhet och man kunde inte gå på den utan skor för då brände man fötterna! Det var lite jobbigt... Vi badade i havet och så fanns det 2 poolområden, ett med vattenrutchkanor och en med bara pooler där de höll på med tävlingar osv.
 
På kvällen fanns det också en slags show som vi gick på nästan varje dag som ett animation team höll i. Ingen av de var från Sverige utan det var från Tyskland, Ukraina osv. Men jag tyckte dem var riktigt bra! Fast deras engelska var ju mindre bra...  Två kvällar tror jag det var så åkte vi in till stan. Engång till Kadridye (stav) town och engång till Belek Centrum. Jag shoppade lite ändå, fick bland annat med mig 2 Iphone skal , en Piké som jag ska ha när jag rider osv..
 
Jag har även ridit! En svart hingst! Vilken busig liten ponny som ville bara springa. Dem här hästarna mådde bra, dem fick bra med mat och var inte magra. Hade inga skador, hade tillgång till vatten, mockade boxar med spån. Sadlar som passade och de mådde extremt bra om man tänker på hur det brukar se ut så jag tycket jag kunde ta en ridtur med min syster vilket vi gjorde. Vi red i "skogen" och sen på stranden i alla gångarter, fatta hur roligt och skönt det var att äntligen sitta på hästryggen igen!
 
Smilla blev sjuk också och låg inne på sjukhus en dag med fick sedan komma ut dagen efter. Hon fick dropp och mediciner- Så vi var tvungen att tillbringa lite tid på sjukhuset.
 
Ända felet med hotellet var att det var ganska enformig mat och FÖR mycket ryssar... Nästan inge svenskar. Jag stör mig inte så lätt på folk men dem bryr ju sig inte alls nästan, tränger sig före i kön osv! Irriternade men men...
 
Nu har jag berättat större delen av vad som helst. Nu ska jag packa upp så får ni bilderna senare!  Och nu undrar ni säkert om jag träffade någon snygg kille? eller såg någon snygg....
 
Hmm.......... säger jag bara ;)
 
 
//Lowa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0