Vart vill jag egentligen komma med ridningen?



Sitter och tänker på vars jag egentligen vill komma med ridningen.
Jag vill ju såklart bli bäst, grymmast och det svåraste motståndet på tävlingsbanorna.
Men det är faktist omöjligt, jag har inte den tillgången här i kiruna.
Jag har dessutom inte den "bästa" ponnyn, utan det här är min första
ponny som är min läromästare, inte min höjdhoppare.
Och om Foxy håller sig frisk och hel så man inte behöver avlida honom,
så kommer jag troligast ha kvar han ända tills jag är 18, så då kan jag inte tävla ponny nåmera.
'
Jag är dessutom inte den modigaste ryttaren i stallet som vågar hoppa 1.50 cm.
Utan jag ligger bra till på 80 centimeter utan att vara hur kaxig som helst.
Jag vill, men kan inte och jag kan inte begära mera.
Ibland så känns det som om att jag skulle vinna varenda tävling eller hoppa höjder.
'
Men vart jag vill komma med ridningen är svårt att svara på.
Jag har egentligen hur många mål som helst och den mest osannolika är att hoppa en LA.
Och jag vill komma långt, riktigt lång, bli lika grym som Malin, Maria eller Roffe, men det kommer aldrig att hända.
Så om man säger vars jag vill komma med ridningen är att vara bäst på klubben och i dressyren kanske att vara hyffsat bra och kunna verkligen rida hästen i perfekt balans och form.
Men inget av det kommer egentligen att ske men drömmarna finns alltid där.






Hoppas ni förstår vad jag menar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0