Rida utomlands?

Det är säkert många (om de är häst tjejer) som funderar på att rida om de är utomlands. Kan ge er lite tips vad ni ska tänka på!
  • Om hästarna är magra, rid inte!
  • Om hästarna ser ut att ha blivit slagna, misshandlade, rid inte!
  • Är hästen galen vart den står eller verkar agressiv, undvik helst!
Jag rider (nästan) varje gång jag reser utomlands och jag reser utomlands varje år! Och jag kan säga att jag sätt mycket som inte borde finnas! Jag rider bara på hästar som var bra behandlade och väl skötta, och det finns vissa ställen som har det. Jag har bl.a ridit på araber, häftigt om jag får säga det själv! Men inte på en hingst utan bara ett sto ;)
Och jag menar verkligen inte att alla utomlands gör så här mot sina hästar, det finns några (även i Sverige) och jag tycker att då ska man gå därifrån! Vi kan stoppa det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0