Jag älskar dig ♥

3 september 2010, var den bästa dagen i mitt liv. Jag, min mamma, min moster och Maija, hämtade min ponny, min alldeles egna ponny Red Nec Fox. Jag kunde inte fatta det, jag var så glad. Dagen efter red jaag för första gången och jag kunde knappt trava för att sadeln var så oskön. Anki red också lite. Jag kunde knappt göra en volt utan att han genade.

Tiden gick och 2010 började närma sig sitt slut. Jag hoppade allt mera och i dressyren gick vi väldigt mycket frammåt. 2011 började jag rida för en tränare som kanske inte var den bästa för mig och Foxy.
Men såklart, i dressyren gick det hur bra som helst. Sedan så började jag hoppa för honom och i början så gick det väll bra. Fast efter några träningar så började Foxy vägra och jag flög av två gånger på en helg. Mitt självförtroende sjönk och helgen efter var det apriltävlingarna.

Jag startade i två LD:or och första blev jag utersluten i och i den andra flög jag av. Men jag var ändå nöjd.
Hela helgen är en lång historia men den skriver jag helst inte ner här.

Sedan så kom mitt självförtroende tillbaka, sakta och jag var ändå rädd för att hoppa men det blev det ändring på så småning om och jag började hoppa som vanligt igen.

Foxy åkte till bete med Tira. Jag och Lotten som äger Tira red i så gott som nästan varje dag. Vi badade med dom och red barbacka. Det var soligt nästan varje dag så man kunde bara ha en t-shirt när man red!

Sedan i augusti så åkte vi hem igen med hästarna och den vanliga träningen kom. Det blev för det mesta bara framgång och jag hoppade en stock i skogen som låg på 105 centimeter! Jag gick en massa hoppkurser och jag och Foxy bara utvecklades.
Nu är det 3/1 2012, och jag ska tävla i helg!♥


Jag Älskar Dig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0