Stallet 1 februari

Skötte ju som sagt Fonzie idag som gick bra. Gjorde ju det vanliga med honom, fast hann inte rykta eftersom jag skulle hem så tidigt men det får väl Eva eller Vera göra. Det ända som jag gjorde lite annorlunda var att jag skrev om på hinkarna och foderstaten eftersom de var så kladdiga och halva texten försvunnit. Åkte hem ca 16.30.
'
När jag kom till stallet idag och öppnade "stalldörren" så kollade några hästar upp, bl.a Fox, sen tog alla ner huvudet igen (för dem åt) men inte Fox han väntade till jag gick in till honom och han står ganska långt bort. Kanske är det början till att börja lära känna varandra. Eftersom jag inte hinner rykta honom de dagar som jag sköter Fonzie så brukar jag bara gå in till honom och mysa med honom, men tydligen så verkar det ju också ge något. Och det tycker jag är jätte roligt, jag måste ju lära känna honom för att bli 1 med honom och kunna rida honom bra!

Nu ska jag äta och göra läxor så vi hörs lite senare på kvällen :)


Har som sagt lite bildbrist men om allt går som mina planer och det inte är så himla kallt så ska jag fota i helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0