Ridövning med mycket förflyttningar

Ja här kommer då första ridövningen som ni kan träna på. Tycker övningen är mycket bra och passar nästan alla.

Du börjar i skritt med att flytta under högerskänkel så du får höger skänkelvikning. Det är väldigt viktigt att du inte släpper/tappar ytter bogen! Hästen får inte gå med rumpan före utan det är bogen som ska gå först. På bilden som du ser här nere ,så när du ridit en ganska kort bit ( ska kanske vara 5-7m tror jag) så går du rakt fram några steg. Sen gör du samma sak med vänsterskänkel , det som du inte får göra nu är att gå helt ut mot väggen utan du ska hålla dig lite innanför. Och så fortsätter det. Denna bana gör du även i TRAV.
I galoppen är det därimot lite annorlunda. Då ska du rida längst väggen en liten bit innan du flyttar in ca 5-7m och sen så galopperar du rakt fram bara. Om du rider i högervarv så flyttar du för högerskänkel osv. Detta gör du bara på en långsida!
'
Ja då fick ni en liten dressyr övning som vi gjorde på dressyr kursen. Vi kanske inte fattarn något eftersom jag är dålig på att förklara men jag kanske bättrar mig, vem vet?! Ska jag fortsätta eller inte? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0