Info Lowa

Jag heter ju som sagt Lowa Åström och är 14 år. Jag bor i Kiruna och har ridit i ca 7 år och tillbringar mycket tid i stallet. Dressyren är det jag satsar mest på nu och jag har startat två klubbtävling i LC:1. Skolan är väldigt viktig för mig, då jag vill ha bra betyg och få bra jobb.

Jag har en sköthäst som heter Fonzie Twist och är född 2006. Han är en svensk halvblod är ca 162 cm i mankhöjd. Jag sköter honom några dagar i veckan och har gjort det i 3år. När han kom till Kiruna ridklubb så började jag sköta honom så jag har varit med sen början om man säger så. Fonzie är mörkbrun med fyra vita strumpor och en bläs. Eva (hans ägare) satsar mest på dressyr och därför kommer han bli en dressyrhäst. Han har startat några klasser och kommit på placering nästan varje gång. Hoppningen lämnar hon inte helt utanför utan han har tävlat i hoppning också och fått placering.



Daphne är min tävlingsponny i dressyr.. Hon är ett sto född 1996 och är en blandning mellan arab och ---------. Daphne är ett väldigt trevligt sto, men kan lätt stressa upp sig och behöver verkligen ridas. Hon och jag har startat en klubbtävling LC:1 och fick 66,6% och vann den klassen. Hon är mörkbrun med fyra vita strumpor. Förhoppningsvis får vi ge oss ut och tävla mer (och lite mer allvarligare tävlingar), vi ska kämpa hon och jag. 

Men obsevera att det inte än är 100% att det är Daphne jag kommer tävla, mest troligt men inte hundra än! 


Och om ni är en läsare från förr och bara checkar in info:n och undrar vart Fox är så är det såhär. Jag tävlar inte mer Fox därför kommer inte bloggen handla speciellt mycket om honom, han står kvar i stallet och allt sånt , men är inte tävlingsbar just nu, sorligt nog. Men han finns alltid här inne, i mitt hjärta.

 

//Lowa

 

Trackback
RSS 2.0