Info Alma

Jag tänkte nu ta och skriva om mig själv, har ju knappt gjort det förut.

Mitt namn är då Alma Oja och jag bor här uppe i Kiruna. Under mitt liv så har jag spenderat mesta tiden i stallet och har ridit på lektion i ca 6 år. Jag går sista treminen i sexan nu och till hösten så börjar jag på högstadiet.
Då är jag tolv år och fyller tretton. Som mina kompisar säger så är jag en busig men ändå ganska lung person.
Jag satsar på hoppningen med min ponny Foxy och har startat fyra tävlingar, 6 starter. 2 i hoppning och 2 i dressyren.

Min ponny som heter Red Nec Fox, "Foxy" är en gammal lugn kille på 15 år. Han är 50% Nordsvensk, 25% Connemara och 25% Halvblod. Som sagt är han en hopphäst. Denna terminen så kommer vi även starta några tävlingar. Foxy är en fux som kan vara "bestämd" mot de han inte känner.


   
//Alma

Trackback
RSS 2.0