Till Maria (Faxens gamla ägare)

Kommentar
 
Hej Lowa! Genom lite snokande hittade jag din blogg då jag blev lite nyfiken vart Faxen tagit vägen efter att Rebecka sålt honom Jag är gammal ägare till Faxen, hade honom under en vår/sommar för att rida in, grundutbilda och sälja men den lilla goa ponnyn har satt sina spår hos mig Blev glad att hitta din och din systers blogg nu när jag inte kan följa Faxen hos Rebecka längre. Jag köpte Faxen från Skåne som oinriden fyraåring och sålde honom när han var grundriden i alla gångarter i korrekt form, kunde sidvärtsrörelser och var inhoppad En riktigt fin och go ponny som ni kommer ha riktigt kul med i framtiden och jag önskar er all lycka!! Mvh Maria i Norrköping
 
Svar:
 
Hej Maria, vad roligt att du hittat till min blogg! Vad roligt att få veta lite mer honom , vem som red in honom osv. När Rebecka sålde honom så sålde hon honom till en tjej som heter Elin som bor uppe i Kiruna. Tyvärr hade hon inte honom allt för länge innan hon kände att det var dags att köpa storhäst. Hon hoppade med honom, var ute på tävlingar och nollade oftast, hon startade inte så många dressyrtävlingar vad jag vet iaf.
 
Sen en dag helt plötsligt kom hon  till mig och sa att Faxen skulle vara en perfekt ponny för mig och min syster! Jag som tidigare tävlat klubbponny i dressyr, började ta en riktig funderare. Jag provred honom, men jag tvekade ändå, kanske mest för att han då skulle fortsätta stå i Jukkas (ligger  några mil utanför Kiruna) och  jag bor i Kiruna. Red honom på ridkurs, provhoppade honom och gjorde en massa. Pratade med mina föräldrar och till slut gav de med sig också! Jag tänkte åka iväg för att provrida andra ponnisar också, bara för att vara helt säker liksom, men så var det en dag när jag tittade på bilder på honom, och det var då jag bestämde mig, honom vill jag ha! Min syster Smilla var redan då nerkärad i honom och kunde inte ens tänka tanken på att provrida någon annan.
 
När vi skrev på alla papper och så, kändes allt bara rätt. Ni vet den där känslan att ni gjort något bra! Imorgon blir det fyra hela veckor som vi haft honom. Testperioderna verkar för det mesta vara slut, och varje dag njuter jag att ha min alldeles egna ponny. Jag ångrar inte en sekund att det var honom vi köpte, utan jag är endast glad. Han är den svårare varianten , den man måste lära känna, den som inte litar på allt och alla.
 
Jag har tränat för en tränare hitills, och hon gav oss många fina kommentarer. Hon trodde vi kunde nå långt, det tror även jag!  Jag kommer fortsätta att träna för en tränare Nizar och min ridlärare Annika. Det är alltså jag som rider dressyr och Smilla som hoppar. Jag hoppas du fick några svar på din frågor, vi bor i Kiruna även vi, så han har inte ens flyttat sen Elin hade honom. Ni kommer få se oss på tävlingar fram över , kanske inte i verkligheten eftersom det blir tävlingar i norrbotten men ni kommer få se oss på bilder!  Tack Maria för din kommentar, då fick jag veta ännu mer honom . Hoppas du fortsätter följa oss och våran resa! :)
 
Kram Lowa
Smilla andra gången hon hoppar honom:

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att få veta lite mera :) Om ni inte vet det så är Faxen född på Öland, hans mamma är welshponny och hans pappa är halvblod :) Men det känner ni kanske redan till! Hälsn Maria

2012-12-30 @ 20:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0