Showerna

Första showen
Gick ut till lilla ridhuset ungefär tio i elva med Stina och Guylian. Hann skritta runt lite innan de andra kom. Klockan elva drog showen igång med ett spex som hette Rudolf. Den gick ut på att en häxa hade tagit Rudolf och tomten och alla små tomtenissar letade efter honom. Efter det drog Lucia tåget igång. Vi hade ett fint mellanrum mellan alla hästar. Vi sjöng Mer Jul, Rudolf, Bjällerklang, Natten och Pepparkaksgubbarna. Gick sedan ut igen. Jag skynade till att byta om till maskeradhoppningen då jag och Foxy var Mario och Luigi. Gick och tittade när U-sekt dansade Gangnam Style innan jag tränsade och gick ut för att rida fram. Foxy var pigg och vändbar på framhoppningen. Fick sen gå in och hoppa banan. Foxy var mycket fin och uppmärksam på banan. Blev inte så bra svängar dock. Men jag och Foxy är nöjda med våran debutstart i maskeradhoppningen!
 
Andra Showen
Alla som var med i showen blev bjudna på lite pizza som lunch mellan de två showerna. Efter man ätit färdigt gick vi och böt om till vita ridbyxor och lucialinnen. Hästarna skulle vara färdiga till ca tio-fem i tre då showen skulle börja tre. Nästan allt gick bra detta tåg men en säkring hade gått så ljuset tjorvade. Men Henrik fixade det till spexen som tur var. Kollade dansen innan jag fixade mig inför hoppningen. Red fram en stund och hoppade lite innan också. Men inne på banan gick allt super dock började han skena efter banan men det gör inget. ;-)
Nöjd med denna show också.
 
//Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0