HELA VECKAN

nu är veckan över och jag har tid att sätta mig ner och verkligen blogga.
 
Tar och berättar om hela veckan eftersom jag bara hunnit skriva så slarviga inlägg. Vi börjar med måndagen, då åkte vi upp på klubben för att jag skulle rida på ridkursen. Det gick inte bra alls lasta han slet sig, stegrade och vägrade gå in så vi var tvungen att åka med ett par andra som hade hans gamla transport. Men när vi väl var framme så var han jätte fin på ridkursen. Vi jobbade med förvänd galopp och slutningar och han var hur fin som helst! Dock blir han alltid en aning stark på kursen och skumpig är han ju alltid.
 
Tisdagen så hade han vila. Vi åkte inte ens ner till stallet eftersom att det inte behövdes, han fick bara vara häst, vara ute och äta och sen gå in på kvällen.
 
 På onsdagen så tog vi upp han igen på klubben men denna gång för att Smilla skulle rida honom på ridkursen. Lastningen denna gång gick inte heller bra utan till slut var vi tvungen att hämta en tjej som kom med pisk och allt för att få in honom. Dock är han väldigt lätt att lasta när han ska hem, både på måndagen och denna dag var han väldigt lätt att lasta.
 
Torsdag så red jag länge. Först skrittade jag ut i säkert minst 40 min , sen red jag en snabbis på banan, galopp och trav så han skulle få lite motion och röra på sig lite mer. Gick mycket bra och han har verkligen slutat testa mig, han lyder mig jätte bra och man blir så glad över det! Vi test lastade idag , och gud vilken skillnad, han gick in nästan direkt, tre gånger fick han göra det, fram och tillbaka. Väldigt duktig häst!
 
Fredag idag red Smilla. Först red hon själv och sen så longerade jag henne eftersom hon skulle få träna balansen. Hon fick sitta med en/båda händerna ute och inte ha några tyglar, ha mycket hjälp med vikten och inte använda skänkeln utan mer rösten och vikten/ rörelserna i kroppen. Tyckte det såg jätte bra ut och gud så fin han var! Jag har fotat några nya bilder men de kommer senare! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0