Fredag

Ännu en stalldag var avklarad! Började dagen med att hälsa på fin killen och sen så strosade jag bara runt. Hjälpte sedan till när Annika, Alma och Smilla hoppade, tyckte det gick mycket bra, de hoppade inte så högt men jag tycker inte det är höjderna det handlar om  utan mer vägarna osv.
 
Efter det gjorde vi något annat, pallträning. Ja han sägs ju vara "rädd" för pallar men jag vet inte , ska man då kunna stryka pallen på rumpan och halsen? Han är inte rädd utan fått en fixidé att man inte få hoppa upp från pall. Det gick bra, men han lyssnade ändå inte riktigt som vi ville så då kom Annika och hjälpte oss med det och till slut så gick det. Annika fick stå på pallen och ha en fot i stigbygeln och han stod som ett lam. Imorgon ska jag hoppa upp på pall innan jag far ut och rider en sväng med Alma.
 
Sen fick jag även veta att jag måste ta nyårsafton jouren som börjar klockan 7.00 .... Yeah, jippie fasiken vad skoj! Men jag ställer upp och gör mitt bästa!
 
/Lowa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0