Första uteritten

Rolig första uteritt.
 
Red till vägen bara som framskrittning tänkte jag. Kom ungefär halv vägs innan han började stegra och fjanta sig. Jag typ ramlade/hoppade av , lite av både iaf , landade på iaf på benen. Dock var det inte det lättaste att hoppa upp igen så ledde han fram till vägen och sånt, jag tänkte banne mig inte ge mig! När vi var där vi vägen gick det inte och hoppa upp han var alldeles förtjorvig så fortsatte mot stallet och ca 100 m innan stallet så kunde jag hoppa upp. Han höll på snurra, backa och tjorva men jag väntade ut honom och tillsist så blev han väl less så jag kunde hoppa upp.
 
Travade och galopperade rejält på banan senare för att göra honom lite trött, tänkte som sagt inte ge mig. Och då var han samma underbara ponny som alltid. Lustig figur det där, imorgon innan Smilla ska rida så ska jag hoppa upp och rida den där vägen utan att hoppa/ramla av. Jag ska inte ge mig helt enkelt! Ska försöka komma ihåg och fota också imorgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0