Vart vill jag komma med ridningen?

Med självaste ridningen så vill jag väl komma ganska långt. Jag kan ju de grundläggande sakerna men vill även kunna göra lite "svårare" saker. Jag är inte en sån där häst tjej som vet vad alla heter och vilka märken det finns , jag vet dem som är mest "inne".Nu kanske ni tycker jag är konstig som inte vet saker fast jag är häst intresserad men det är faktiskt så att jag tycker det är viktigast att kunna saker själv och inte vad andra kan.

Min mål med ridningen är ju att jag ska få börja tävla och kanske till och med ta hem en seger. Jag vill ju även kunna massa saker, som att kunna rida riktigt svåra dressyr övningar t.ex. Inom är  Dressyren nog mina mål att kunna rida en samlad häst och en häst som går på tygeln. Att nästan varje gång få den där otroliga känslan som bara säger WOW! Det är sånt jag vill uppleva med dressyren .

Med hoppningen vet jag inte riktigt vad jag har för mål. Kanske att hoppa högre och kunna hoppa bra. Efter som jag vill satsa mer på dressyren nu, så känns frågan lite jobbig. Men en sak kan jag ju säga:
Kommer aldrig att lämna hoppningen!
Kommer aldrig sluta hoppa eller något sånt jag tänker gå på träningar för det också.

Det jag satsar på är inte att bli bäst, utan det är att kunna rida ett ordentligt ridpass och kunna göra svåra saker också! Jag satsar på att kunna hantera hästen helt enkelt. Sen kan jag ju satsa på andra saker också när det blir ett sånt tillfälle men just nu känns det som bara det. Jag satsar helt klart på att utvecklas i min ridning!

Om några år hoppas jag ju att jag fortsätter med ridningen, men som sagt man vet aldrig. Jag kanske vill köpa egen häst om jag har tid och pengar och så vill jag nog utvecklas ännu mer. Min dröm egentligen om man skulle fråga idag är ju att kunna rida piaf ( stav) osv. Men just nu känns det som jag inte har tid att ha en egen häst, skolan tar mycket arbete och jag satsar på de högre betygen. Det känns egentligen inte heller som att det behövs för jag sköter den bästa hästen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0