Ridpassen idag

Vi börjar med dressyren då, vi gjorde små volter och skänkelvikning. Travade och skrittade i skänkelvikningen, galopperade bara runt fyrkanten. Fick verkligen inte den där känslan idag :( Sista gången och då går det dåligt, men sånt händer ju... Känn ändå lite jobbigt, fick inte honom att flytta sig riktigt ordentligt och så satt jag inte bra idag :(


Men men förbättring säger jag bara! Lärt mig så himla mycket på dressyr kursen och kommer träna på det nu!
Ridkursen gick mycket bättre fast jag hade en "dansande tjej", Daphne h*lvete vad fort det gick!! Vi red ut två varv runt sjön, första varvet travade vi och andra galopperade vi :) Roligt och väldigt skönt kändes det att äntligen få komma ut och tänka lite! Gillar sånna där ridlektioner när man inte behöver tänka så mycket utan verkligen bara åka häst, ibland kan det va skönt! :)
För det första är det vinter nu och för det andra så lånade jag bilden härifrån!
Bild på Daphne :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0