Red Nec Fox 29/12 Hoppning

Hoppade ju Foxy igår och det gick jättebra! Först så började vi värma upp lite själva innan Annika hadde hunnit komma. Jag gjorde lite volter och spekulerade omkring hindrena som vi byggt upp. I början kändes han lite lat fast sedan i galoppen så var han pigg som vanligt. Gjorde även volter i galoppen och tränade på att stå i lättsits.

Sedan så kom Annika och vi började hoppa fram på dom tre stutsen. Foxy kändes väldigt taggad och framåt så jag var tvungen och bromsa. Vi hoppade om det två gånger till tills vi böt till höger varv då vi ochså skulle lägga till två andra hinder.

När vi gjort det två gånger så gick vi över till att hoppa bana. Då la vi dit ett titthinder och så hadde vi inte med stutsen längre. Första gången hoppade han superbra och felfritt. Fast andra gången vi hoppade banan så vägrade han på titthindret för jag hadde sån dålig fart från början. Andra gången jag gickk på så hoppade han. Och jag tappade en stigbygel. ;)
Stutsen.
Finaste ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0