Hästar jag faller för

Tänkte berätta lite om vad för hästar jag faller för, t.ex färgen , beteende och allt annat möjligt. Lika bra att börja nu :)

Färger: Jag faller väldigt lätt för isabellfärgade hästar , skäckfärgade hästar , svarta hästar och mörkbruna. De är dem färger som jag gillar mest, men sen gillar jag ju fux och skimmlar men tycker att isabellfärgade hästar är himla fina! Tycker nog att de är en av de finaste hästarna.
Beteende: Jag gillar hästar som är snälla, lugna och lättlärda. Dem ska helst vara kanska säkra på sig själva och inte vara rädd för allt!

Ridning: Då skulle jag helst rida en häst som tycker det är roligt och vill lära sig. Kämpar med en och försöker bli ett :) Hästar är ju bra i olika grenar så jag kan ju inte säga nå mer speciellt. Vill ha en häst som är samarbets villig och försöker, och som man kan tillslut börja tävla med.

Utseende i övrig: Har lätt att falla för hästar som är mörka och har ljus man eller tvärt om. Gillar hästar som har bruna och blå  ögon, och är lagom smala och lagom tjocka :D Gillar även hästar som har lite annan färg på benen, och så ÄLSKAR jag hästar med ganska lång man♥ Mulen får gärna också vara lite annan färg och gärna runt ögonen också.

Kön: Om jag ska vara ärlig faller jag mest för killar, valacker :)

en såklart gillar jag alla hästar hur dem än ser ut! Det här är bara hästar som jag faller lätt för :)



Kommentarer
Postat av: anna stekpanna

Du pratar om isabellfärgade hästar men lägger ut en bild på en borkfärgad, har du missat vilken färg en isabell har? ;)

2012-01-02 @ 20:59:35
URL: http://lecheval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0