2011..

..har varit ett år med mest framgång i både stallet och i skolan. Fast kring April så hadde Foxy en test period med mig då han oftast vägrade och stack på sidan. Fast det försvann med tiden och jag har själv vågat mycket mera.
 
Jag menar, för var jag livrädd när jag skulle hoppa för att hästen skulle vägra eller kasta av mig. Jag vågade knappt hoppa ett litet hinder på 50 centimeter! Och nu, några månader senare hoppar jag en stock i skogen som var 105 centimeter! Jag hopper till och med banor som ligger kring 80 och jag har anmält mig och Foxy till klubbtävlingen på 80 cm! 

Jag har också blivit mer intresserad av dressyren eftersom Foxy har blivit så fin att rida och arbetsvillig.

I skolan har jag också utvecklats och som gått från 0 till 100. För låg jag efter i mycket men nu ligger jag bra till och i matten är jag en av dom första. Nästa år kommer jag börja i andra terminen av sexan och efter sommarlovet börjar jag i sjuan. Då kommer jag vara tvungen att verkligen jobba hårt om jag ska få ett A i nånting. Det jag vill nu är att bli elev på strömsholm, även fast chansen är väldigt liten så hoppas jag på det bästa.

Mina motgångar 2011:
-Att jag blev rädd för att hoppa.

Framgångarna:
-Att jag nu har fått tillbaka självförtroendet.
-Att jag vågar mycket mer.
-Jag har blivit bättre på att rida.
Nu

Man kan se hur vi har utveklats inom ridningen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0