Crazy häst

Fonzie idag alltså... Mmm vart ska man börja Eva gick och tömkörde honom ute på hoppbanan och när jag står och värmer bettet till Fox vid Amanda och Tara kommer Fabriano och ägaren Veronica in. Fabbe är ganska stressad så jag flyttar mig ju såklart fast jag inte vet varför han håller på, sen ser jag Fonzie komma i full fart bakom Fabbe i fullgalopp och hinner inte bromsar utan slirar in i boxen rakt fram och nästan in till Fox som blir livrädd.

Efter han slirat in så lugnar han ner sig lite så vi får tag i honom men tydligen så gick Fabbe omkull i stallgången och har förhoppningsvis bara fått ett köttsår på vänster bak. Eva tar ut Fonzie igen eftersom han inte skadade sig något.

Sen efter ridkursen får ja veta att han stack 5 till gånger med henne men inte sprang in i stallet utan dörrarna var då stängda. En gång hade hon fastnat i tyglarna och farit i backen.. Som tur gick det både bra för Fonzie och Eva, men stackars Fabbe hoppas verkligen det bara är ett köttsår. Så nu när han har varit så här pigg blir det inget kraftfoder utan bara lite betfor på kvällen och hösilage. Hoppas han skärper sig nu! För nu är han knappt ridbar känns det som...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0