Here we go

Japp. Nu kommer det här djupa inlägget varför jag inte bloggat lika bra, varför mina tankar snurrar runt, runt och runt.

Och det är just detta , allt som håller på att hända? Är jag redo att ge upp allt? Som vi tar exempel utlandsresor, de är en av de bästa sakerna jag vet. Om man skaffar häst kommer man ju förmodligen inte kunna åka på utlandsresor som vi har gjort förut, pengarna kommer gå åt hästen. Om vi har häst i Jukkas, så kanske det finns 3 fördelar och 7 nackdelar, nackdelarna är mer än fördelarna, MEN vi får en egen häst. Tro inte nu att jag inte vill, jag vill mer än allt annat, tro mig. JAG VILL VERKLIGEN HA HÄST.

Men jag tänker också på allt, pengarna är kanske det som man tänker mest på. Det blir dyrt med häst och det vet jag ju men ännu dyrare blir det ju om man måste pendla mellan Jukkas varje dag, de kommer ju inte vara gratis direkt. Jag vill ha en ponny, det vill jag verkligen, men är man redo att slänga ut alla pengarna? Jag menar på vilket sätt som helst lönar det ju sig att ha stallplats i Kiruna, det gör det ju faktiskt.

Och vi har inte bestämt oss än. Vi väger fördelarna mot nackdelarna, vi tänker fram och tillbaka, vi funderar. Inget beslut är taget, inget är säkert. Men ändå tänker jag. Man måste ju tänka allt man måste ge upp osv, det handlar typ om att ge och ta. Vad som helst kan hända. Inget utesluts, inget beslutas, inte än i alla fall, inte än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0