att berömma hästen

Det jag ser att några gör, absolut inte alla är att de struntar att berömma hästen efter tävling, eller ett vanligt ridpass. En liten klapp på halsen eller att man använder rösten som berömning är inte för mycket begärt, och speciellt på tävling tycker jag man kan klappa hästen. När det var OS var de även några där som struntade att klappa sina hästar, det tycker jag nästan är lite dålig stil... Vad tycker ni?
 

Jag klappar hästen efter varje ridpass som gått även om jag tyckte det gick åt skogen. Oftast är det ju inte hästen fel som sagt, de enda gångerna jag inte klappar hästen efter ett ridpass är om de har varit riktigt dumma som att skena iväg med en. Men att klappa tycker jag är viktigt :)
Bild tagen från denna fina BLOGG
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0