harry potter

Idag red jag Harry på ridkursen och det gick helt okej, han är också en häst med tungt huvud om jag säger så och är inte så vaksam på skänkeln men han lyssnade hyfsat. Vi red på åttvolter och en "mindre mitten volt" där vi skulle böja, och putta in baken mot mitten. I böjningarna var han jätte fin dock så tappade han tempo ganska ofta så mycket skänklar var det idag.

Men när vi skulle putta in baken mot mitten så gick han super fint! Då fick jag även fram honom som jag ville och allt flöt på, skönt! ;) Vi red ju för Sofia och jag tycker hon är super bra. Själv tävlar hon ju dressyr med sin häst SOLO men som vi kallar honom Sune. Han är en fux som är superfin! Än tror jag bara att det startat en klubbtävling vet inte?! Men det är ju inte så mycket dressyrtävlingar här uppe i norr. Grym fin häst, med duktig ryttare iaf!

Det jag måste tänka på var att lossa knäna , jag spänner väl dem eller något, men det blir ju perfekt träning till imorgon på dressyrpasset, även då har jag henne! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0