dressyrpass med smuggles

Kan säga att dressyrpasset gick helt okej. Han flyttade undan för skänkeln bra men var himla seg och jag var tvungen att använda mycket skänklar och ibland även spö. Jag behöver jobba med att få fram hästen mer och att vara lite mer "explosiv" i mig själv, och det håller jag med om. Det är även något jag håller på att jobba för fullt med, jag menar att jag kämpar, jag skänklar ju på så fort tempot dras ner.
'
Men utan jobb händer ingen förbättring. Känns bara så jävla tungt ibland när ridningen inte går som man vill, eller rättare sagt förväntningarna man satt på sig själv och hästen. Keep It up and do it better next time.
'
Inte deppa, bättre lycka nästa gång, men det tar ju bara ett tag ibland..
Bild lånad HÄR

Kommentarer
Postat av: Sara

Om man vill få hästen att gå i en ärlig form så börjar den arbeta i det om man däremot tvingar ner hästen så kommer den inte att jobba med bakbenen utan bara fuska. Ett litet tips bara ;)

2012-04-17 @ 21:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0